NEURO Co nás baví?
Úvod | Spolupráce | Know-How | Poštovní systém VIZUS
15. prosinec 2014 Know-How
V tomto článku najdete vždy aktuální informaci o našem poštovním systému, poštovních službách a jejich parametrech.
Poštu přijímáme a do schránek ukládáme na samostatném hlavním doručovacím serveru. Přístup k němu je možný přes standardní protokoly POP3 a IMAP. Další alternativou je webové rozhraní – na stránce https://webmail.vizus.cz je na výběr ze tří možností. Názvy serverů standardně používáme ve formátu mail.vizus.cz pro POP3/IMAP a smtp.vizus.cz pro SMTP. Změna hesla, automatická odpověď a další nastavení schránky: https://mailsetup.vizus.cz. Server podporuje zabezpečenou komunikaci SSL/TLS nebo STARTTLS.
V každé schránce automaticky zakládáme složku Sent pro odeslanou poštu, Junk pro nevyžádanou poštu (spam), Trash pro smazané správy (koš) a Drafts pro koncepty zpráv. Ve složkách Trash a Junk automaticky mažeme zprávy starší 30 dnů. Doporučujeme v poštovních klientech (Outlook, Thunderbird apod.) využít tyto standardní složky. Tím zajistíte kompatibilitu mezi poštovními klienty a v každém uvidíte stejný obsah složek Odeslaná pošta, Nevyžádaná pošta, Koncepty a Koš.
Odchozí SMTP server poskytujeme na vyžádání, služba je opět na samostatném stroji. Služba je neveřejná a při odesílání emailu je vyžadována autorizace (autorizační údaje jsou stejné jako u POP3). Server podporuje zabezpečenou komunikaci SSL/TLS neboSTARTTLS. Pro správné fungování SSL použijte jako adresu serveru smtp.vizus.cz.
Webmail, webový poštovní klient, je dostupný na adrese https://webmail.vizus.cz, kde je na výběr ze 3 různých aplikací, poštovních klientů, pro práci s poštou. Při prvním přihlášení do každého z klientů je potřeba nejprve provést první nastavení, zejména nastavit odchozí e-mailovou adresu a jméno odesílatele.
Filtrování příchozí pošty probíhá na zvláštních serverech předřazených před hlavním doručovacím serverem.
Zavirované emaily skenujeme systémem ClamAV, jehož databáze je aktualizována každé 2 hodiny. Zavirované emaily jsou automaticky nenávratně smazány a systém žádné hlášení nepodává, ani odesilateli nic nevrací.
Naším aktuálním řešením je nasazení systému SpamAssassin . Tento systém funguje na principu hledání známých vzorků typických spamů. Databáze je aktualizována každých 6 hodin. Systém spamy nijak neoznačuje, pouze přidává hlavičku X-Spam-Status, kde je uvedeno spam skóre. Čím je toto skóre vyšší, tím vyšší je pravděpodobnost, že zpráva je spam. Zákazník si pro každou doménu, nebo i konkrétní adresu, může nastavit 2 limity, od kterého je spam přesouván do složky Junk (zde je po 30 dnech automaticky smazána) nebo rovnou smazán. Námi doporučené nastavení je spam skóre 5 pro přesun do složky Junk a spam skóre 10 pro smazání. Toto nastavení lze provést v administraci Vizus ADMIN nebo Mailsetup (připravujeme).
Filtry lze připojovat k adresám, které jsou přímo ukládány do konkrétní schránky. U filtru se zadává jeho název, typ, odkdy do kdy je aktivní a případně podmínka, kterou lze jeho chování omezit na určité příjemce, odesilatele atd. Dle typu dělíme filtry na tyto:
Na příchozí email je zaslána automatická odpověď. Pokud odesilatel pošle více emailů, automatická odpověď je zaslána pouze na první z nich. Další odpověď je případně zaslána až po 10ti dnech. Zadává se předmět a text automatické odpovědi.
Filtr Sort slouží k automatickému třídění pošty do složek už na serveru. Zadává se Složka, do které má být daný email uložen. Složka již na serveru musí existovat (založit je možno přes IMAP nebo webové rozhraní – pozor na diakritiku!), k synchronizaci složek slouží tlačítko Aktualizovat (trvá to přibližně 2 minuty).
Poštovní účty zálohujeme každý den. Pouze pošta, která ve schránkách v tu chvíli leží je zálohována, jiná ne. Zálohy držíme maximálně jeden měsíc.
Armády 2973/26
155 00 Praha 5
+420 270 005 275
info@vizus.cz
servis@vizus.cz