W@.cz Na čem stavíme?
Úvod | Služby | Responzivní design webu
Responzivní znamená citlivý, reagující… takže responzivní web reaguje na zařízení, které návštěvník webu používá. Chce web pohodlně číst na chytrém mobilu, tabletu i notebooku... Pokud byl dodnes design webu o přívětivosti, o líbivosti, o přístupnosti, o modernosti, o dynamičnosti, tak dnes je navíc i o přizpůsobivosti.
Existuje mnoho studií a předpovědí, které ukazují, že jednoho dne počet uživatelů na mobilních zařízeních překoná uživatele na stolních počítačích. Jsou studie, které to předpovídaly již v roce 2012 nebo 2014. Nevíme, jestli to již nastalo nebo teprve nastane, což asi není důležité, ale určitě to znamená jediné:
Lidí, kteří k prohlížení, čtení nebo nakupování na internetu chtějí používat telefon nebo tablet, přibývá, a tito lidé chtějí web vidět parádně a bez omezení!
Podle jiné studie zase vyplývá, že stolní počítače využívají uživatelé hlavně v pracovní době, mobil o pauzách, na cestách a večer, a tablety jen večer, po práci. Google tvrdí, že večer doma si již nikdo počítač nepouští, ale raději si sedne v klidu do křesla se svým chytrým zařízením.
I toto jsou pro některé weby jasné argumenty proč responzivní design ANO.
Jdu do toho!
Prima, ozvěte se nám, rádi vás na této cestě doprovodíme! Vyplňte poptávkový formulář nebo rovnou zavolejte.
Dobře udělaný responzivní web vypadá dobře, ovládá se dobře, čte se dobře a funguje dobře, na různých typech zobrazovacích zařízení.
Položte si otázku: „Proč návštěvník přichází na náš web z mobilního zařízení?“. Odpověď může změnit celou koncepci webu nebo některé jeho části. Jsem na stránkách pneuservisu... Na počítači hledám ceník, nabídku služeb nebo adresu, ale u silnice s mobilem v ruce budu spíš hledat pomoc, nejkratší cestu, help linku – cítíte ten rozdíl? Stránky webu mohou v tu chvíli vypadat úplně jinak. Navíc můžeme využít i schopnost chytrého telefonu sdělit nám přesně svojí polohu z GPS a tak mobilní variantu výrazně posunout směrem k uživateli. Je dobré mít v patrnosti i ostatní mobilní vybavení a aplikace, které uživatel může v zařízení mít – je toho opravdu hodně! Je váš web také takový?
Další důležitou otázkou je: „Co je na našem webu to důležité?“. Je jasné, že v mobilní verzi je výrazně méně prostoru, než na velkém monitoru stolního počítače. Náš kolega, odborník na responzivní weby, nám říká: „Začněte návrh od mobilní verze, jen tak zajistíte, že to nejdůležitější bude tam, kde to má být!“. Je dobré ho poslechnout.
Pokud si tyto otázky nepoložíme, uděláme prostě "gumový" web, který se jen na daném zařízení přeskládá, ale kromě čitelnosti nic navíc návštěvníkovi nepřinese.
Drátěný model, wireframe, je kresba, která obsahuje všechny potřebné komponenty webové stránky. Je dobré si ho namalovat pro všechna myslitelná zařízení. Někdy je dobré takový drátěný model rozstříhat nůžkami a přesouvat jednotlivé části po stole tak dlouho, než vznikne funkční a logická stavba budoucího designu. Teprve tyto vyladěné modely dostane designer, aby navrhl, jak web bude skutečně vypadat.
Do návrhu, kromě UX designéra, tedy zasahuje i grafik, kodér a někdy i programátor, a to vše za důsledné diskuze se zákazníkem. Každý z nich musí hlídat a řešit jiný aspekt designu – čitelnost, ovladatelnost, barevnost, proveditelnost, logiku, šířku, výšku a další.
„Termín UX designér se dá volně přeložit jako designér uživatelské zkušenosti nebo prožitku, tedy toho, co uživatel prožívá při používání nějakého produktu. Cílem UX designéra je navrhovat produkty, které budou mít dobrý uživatelský prožitek.“ Zdroj Lupa.cz
Responzivní výsledek nového webu bude skvělý, i když je jasné, že jeho návrh a následná realizace zaberou více času!
Jdu do toho!
Prima, ozvěte se nám, rádi vás na této cestě doprovodíme! Vyplňte poptávkový formulář nebo rovnou zavolejte.
Armády 2973/26
155 00 Praha 5
+420 270 005 275
info@vizus.cz
servis@vizus.cz