Když přijdete do Centra volného času v Měšicích, dýchne na vás kreativita. Je jedno, zda je vám 5, 12, 28 nebo 40. Je to prostor, kde se mohou realizovat opravdu všichni. Tento projekt jsme vzali hezky od podlahy. Udělali jsme poctivou analýzu cílových skupin, společně vytvořili strategii, nový vizuální styl, web a komunikační materiály pro veřejnost i firmy. A to vše s respektem ke komunitě a energii, která se v Měšicích nedá přehlédnout – ani přes výlohu místní kavárny.
Naše spolupráce s Centrem volného času Měšice začala v rámci programu Kreativní vouchery. Poprvé jsme se potkali přímo v Kavárně v Centru v roce 2023, kde už tenkrát voněla káva, pobíhaly děti a zákusky ve vitríně by si nechal ujít jen opravdový blázen… nebo cukrovkář. A nadšení pro projekt bylo na světě.
Zadání bylo jednoduché – vylepšit vizuální styl a komunikaci, navrhnout tomu odpovídající nové webové stránky a posvítit si na strategii sociálních sítí. Ale od začátku bylo jasné, že pokud má změna dávat smysl, je potřeba jít do hloubky. A to my máme rádi.
Začali jsme tam, kde to má začínat vždycky – u strategie. Stejně, jako nejde postavit dům bez kvalitních základů a haldy betonu, který je drží pohromadě, tak nejde u komunikace značky jen tak střílet od boku.
Strategie je základním kamenem každé smysluplné komunikace. Bez ní je marketing jen řadou jednotlivých nápadů, které možná zaujmou, ale nedrží pohromadě. Dobrá strategie dává projektu jasný směr – pomáhá pochopit, kdo jsme, pro koho to děláme a jak chceme, aby nás lidé vnímali.
Umožňuje sladit vizuální styl, tón komunikace i témata napříč všemi kanály. Zároveň šetří čas i energii – protože když víme, kam míříme, nemusíme neustále bloudit jako u špatně navržené bojovky a přemýšlet, co a jak udělat.
Připravili jsme proto kompletní kreativní strategii, která definovala nejen nový vizuální směr, ale pomohla nám pochopit, kdo jsou skuteční návštěvníci a zákazníci Centra nebo jeho konkurence.
Loga i vizuální styl dostaly jemný refresh. Ano, bylo jich hned několik. Nebourali jsme, co fungovalo, jen jsme značku odlehčili, sjednotili barvy a dali jí víc života. Najednou začala působit opravdu svěže, přátelsky a důvěryhodně.
UX analýza nám ukázala, že děti hledají rychlou cestu k zábavě, rodiče zase k informacím. Připravili jsme wireframe webu, který obě cesty dokázal propojit. Přehledně a bez bloudění.
Design webu jsme pak stavěli na přehlednosti a lehkosti.
Síť je o propojení. Stejně jako v rybářské síti drží jednotlivé uzly a provázky pohromadě, i v digitálním světě propojují sítě lidi mezi sebou – přátelé, známí, značky, zákazníky. Právě proto, že jsou sociální sítě živým organismem, který se neustále mění a roste, potřebujete strategii. Tady to nebylo jinak.
Navrhli jsme sjednocení profilů, protože Centrum jich v té době mělo více, než bylo zapotřebí a hlavně více, než zvládlo obhospodařovat. Vytvořili jsme komunikační témata a kategorie a vše propojili s kreativní strategií.
Protože komunikace není jen online, vytvořili jsme i sadu propagačních materiálů: leták, banner a navigační cedule, které Centru pomáhají být viditelnější i v reálném světě.
V rámci kreativních voucherů jsme měli hotovo, ale samotný design webu je vám k ničemu, pokud ho nepřevedete do kódu, šablon a nevyvinete mu technické řešení. Ideálně na míru, aby se na něm dalo dál stavět a byl prostor pro jeho NEUstálý ROzvoj. A taky potřebujete texty.
Klient nám poskytl naprostou součinnost, a tak bylo snadné dát vše potřebné dohromady a postavit funkční a snadno editovatelný web na našem vlastním řešení s redakčním systémem Vizus CMS.
Vyřešili jsme také automatizaci procesu přihlášek na kroužky a tábory a udělali přívětivější systém pro rezervaci bazénu pro rodinné plavání. Konečně tak byla zpřístupněna možnost online procesů, které klientovi významně usnadňují práci.
Centrum je opravdu kreativním prostorem s ještě kreativnějšími provozovateli. Když tedy začali řešit další růst a možnost nabídnout své prostory i firemním zákazníkům, opět jsme do toho šli společně. A věřte, že nás nic netěší tak, jako klienti, kteří s námi chtějí rozvíjet své podnikání a důvěřují nám. S Centrem bylo a je toto potěšení vzájemné.
Další kreativní vouchery nám tak umožnili společně vstoupit do třetí etapy, která byla zaměřena na B2B zákazníky. Vznikla tak nejprve analýza konkurence v tomto segmentu a detailní analýza cílové skupiny. Poté jsme vytvořili marketingovou strategii, novou sekci na webu věnovanou firmám a navrhli grafické i textové materiály – letáky, bannery i plakáty pro digitální a tištěné použití.
Centru jsme pomohli rozšířit jeho možnosti a otevřít dveře novým cílovým skupinám.
Když se před časem vyskytla možnost v rámci projektu Kreativní vouchery "oživit" marketingovou strategii a vizuální prezentaci Centra volného času, oslovili jsme v rámci výběrového řízení několik společností.
Již z úvodní prezentace a nabídky dle našeho zadání bylo okamžitě jasné, že VIZUS.CZ s.r.o. je ten pravý partner. A první osobní setkání v naší kavárně to jen potvrdilo. Nestává se často, že si s novým obchodním partnerem sednete "na první dobrou". Našli jsme hned společnou řeč nejen profesně, ale i lidsky.
Naše aktivity, plány a vize se jednoznačně dostaly do správných rukou a tak každé další společné setkání náš projekt rychle posouvalo dál. Přiznávám, že změnu hlavního loga jsem chvíli zpracovávala a nakonec k ní dospěla až ve druhém kole s výstavbou nových webových stránek, ale nakonec jsem pochopila, že tvůrci z VIZUSu mají pravdu a z konečného výsledku jsem nadšená. A nejen já. Ohlasy mých kolegů a hlavně klientů jsou velmi pozitivní, nová sjednocená loga, nový přehledný web i vylepšené sociální sítě se skutečně líbí všem.
Spolupráci jsme prozatím ukončili, vše proběhlo perfektně. Ale kdo ví? Třeba ještě spolu něco vymyslíme :-)
Iveta Kameníková, ředitelka Centra volného času Měšice
Až pojedete kolem Měšic, stavte se v Centru volného času. Ani zdaleka to není jen místo, kam chodí děti na kroužky. Svůj volný čas tady, na kurzech, cvičeních, józe, tanci nebo judu, tráví také dospělí. Můžete si pronajmout bazén sami pro sebe, uspořádat oslavu narozenin a realizovat teambuilding. A jestli vás nic z toho nezajímá, dejte si alespoň skvělý kafe, domácí limonádu, dortík nebo pořádný oběd. Stojí to tady za to!