Kontrola poštovního účtu Mac Mail

Nejen iPhone, ale i mail na Macu musí fungovat. Správné nastavení je alfa a omega...

1. Spusťte aplikaci Mail

V horní liště (stavovém řádku) klikněte na Mail. Změnit nastavení přes Předvolby systému / Internetové účty nelze použít, jelikož tam nejsou všechna nastavení účtu. Proto je nutné jít přes Mail / Předvolby.

mac-upgrade-1

Klikněte na Předvolby (1).

mac-upgrade-2

Vyberte poštovní účet u VIZUS (1) a zvolte záložku Nastavení serveru (2).

2. Nastavení účtu

mac-upgrade-3

Nastavte uživatele (1) ve formátu e-mailové adresy*, který vám byl zaslán s přístupovými údaji. Zkontrolujte Název hostitele příchozí pošty (2), musí být mail.vizus.cz, jak pro IMAP, tak i POP účet. Pokud není, zaškrtněte volbu "Automaticky spravovat nastavení připojení" (3). Dále nastavte uživatele pro server odchozí pošty (4), opět ve formátu e-mailové adresy*, který vám byl zaslán s přístupovými údaji. Zkontrolujte Název hostitele odchozí pošty (5), musí být smtp.vizus.cz. Pokud není, opět zaškrtněte volbu "Automaticky spravovat nastavení připojení" (6). Jestliže máte účet typu IMAP, klikněte na tlačítko Pokročilá nastavení (IMAP) (7) a pokračujte následujícím krokem 2a. Jestliže používáte POP účet, klikněte na tlačítko Uložit (8).

2a. Nastavení IMAP, pokračování

mac-upgrade-4

Zkontrolujte předponu cesty IMAP (1), musí být prázdná (dříve byla INBOX). Pokud je zaškrtnuta volba "Povolit nezabezpečené ověřování" (2), odškrtněte ji (zrušte). Klikněte na tlačítko OK (3), čímž se vrátíte na předchozí dialog z kroku 2, a zde klikněte na tlačítko Uložit (8).

3. Kontrola

Zavřete nastavení pošty a zkuste odeslat e-mail sami sobě. Pokud se objeví chyba při přijímání nebo odesílání pošty, zkontrolujte krok 2. Pokud nevidíte správné složky, zkontrolujte krok 2a. Jestliže se vám nedaří ani po kontrole poštu odesílat, přijímat, nevidíte správné složky, či nemůžete zprávy otevírat, kontaktujte nás.

* Fakticky se nejedná o e-mailovou adresu, ale o název schránky zavináč doména schránky. V 90 % případů se název schránky, používaný jako uživatelské jméno pro IMAP, POP a SMTP, shoduje s e-mailovou adresou. Jsou ale zákazníci, kteří mají několik e-mailových adres, které padají do jedné schránky, a zde pak název schránky (uživatele) nemusí e-mailové adrese odpovídat. Je tedy potřeba se řídit informacemi, které vám zašleme v přihlašovacích údajích ke schránce.