V únoru jsme všechny naše servery a služby začali monitorovat nástrojem Crowdsec. Hlídáme přístupy k IMAP, POP, SMTP, FTP a CMS, tedy veřejným službám, které z principu nelze uzavřít za firewall, a které se denně pokouší zneužít tisíce útočníků. Nejčastěji jde o pokusy prolomit heslo pro rozesílání spamů, napadení webu nebo získání přístupu k poště. Crowdsec 24 hodin denně tyto útočníky sleduje a pokud počet pokusů přesáhne zadaný limit, je na určitou dobu IP adresa útočníka zablokována, a to na všech našich službách.
Občas se může stát, že Crowdsec zablokuje i naše zákazníky. To, že jste zablokováni poznáte jednoduše - nedostanete se ani na náš web www.vizus.cz. Nejčastěji se tak stane z těchto důvodů:
- Opakované neplatné pokusy o přihlášení k poště, FTP nebo do CMS, když zapomenete heslo.
- Odložený počítač/tablet/telefon se starých poštovním účtem, který už neexistuje.
- Změna hesla k nějaké službě na jednom počítači, ale neprovedená změna na druhém počítači/telefonu.
Pokud dojde k vašemu zablokování, zjistěte si svoji IP adresu, např. otevřením stránky www.mojeip.cz, a kontaktujte nás. My vaši adresu prověříme, odblokujeme, zjistíme příčinu blokace a domluvíme se na postupu, jak zajistit, aby nedošlo k dalšímu zablokování přístupu na naše služby.